Positionering SmartAutomerk Smart verdiept haar positionering door productverbreding. U verwacht waarschijnlijk dat Smart komt met een nieuwe auto, maar niets is minder waar. Smart gaat in de loop van 2012 elektrische fietsen verkopen. Met deze fietsen wil Smart inspelen op de toenemende populariteit van e-bikes in Europa.

Vorig jaar kwam Smart al met de Escooter. Een elektrische scooter, die consumenten vloeiend door de stad moet verplaatsten. Met de Eurobike, zoals de e-bike van Smart zal gaan heten, lijkt Smart verder in te spelen op lokaal emissievrij vervoer. Op deze manier tracht Smart zich verder te onderscheiden van de andere automerken. De fiets zal door het bijzonder ontwerp een typische Smart uitstraling krijgen. De herkenbare vormgeving zal worden ondersteund door het materiaalgebruik en de kleurstelling.

Eurobike van Smart

Smart heeft al veel succes met haar onderscheidende positionering. Zo is Smart, een perfect compact autootje voor in de stad. Deze eigenschap samen met de unieke vormgeving is verantwoordelijk voor het feit dat de Smart regelmatig wordt ingezet als reclameauto. Smart behoort tot één van de leveranciers van de meest ‘groene’ auto’s. Het ziet er naar uit dat de Eurobike zeker zal bijdragen aan het versterken van de positionering van Smart.