EMM

EMM International

Een nieuwe toekomst voor de keten

EMM International is een gedreven organisatie, actief binnen de internationale autoschadeherstelmarkt. Daartoe heeft zij, naast de Nederlandse hoofdvestiging in Zwolle, vestigingen en joint ventures in vele landen waaronder Spanje, Polen, Brazilië en de Verenigde Staten. Oorspronkelijk importeerde de onderneming verfzeefjes vanuit de USA. De onderneming is inmiddels uitgegroeid tot een internationale full supplier van zogenaamde non-paint producten. De levering aan autoschadeherstelbedrijven geschiedt via distributeurs/dealers.

Binnen EMM bestond veel behoefte aan een éénduidig concept dat bijdraagt aan haar onderscheidend vermogen, geloofwaardigheid en relevantie. Een concept dat in eerste instantie voor duidelijkheid binnen de organisatie zou zorgen.

Om het proces in goede banen te leiden, besloot de directie van EMM International om DailyBrand in te schakelen. Na in- en externe visiegesprekken op diverse niveaus, een klanttevredenheidsonderzoek, een algehele scan van de markt (inclusief aandacht voor relevante trends) en een toetsing van relevante maatschappelijke, culturele en conjuncturele ontwikkelingen, stelde DailyBrand vast dat de gehele keten zoekende was. Op tal van niveaus stonden zowel de omzetsnelheid als de marge onder druk, werd er naarstig gezocht naar onderscheidend vermogen, en zag de toekomst er niet bepaald rooskleurig uit voor de sector.

DailyBrand traceerde kansen, juist door in te gaan op de veranderingen binnen de autoschadeherstelmarkt. EMM International kon het namelijk als haar missie zien om haar afnemers (dealers/ importeurs) voorop te laten lopen, rekeninghoudend met alle nieuwe kansen die zich voordoen. De taak van EMM: dealers op echte voorsprong plaatsen door zelf te transformeren van leverancier naar marketeer. Van reactief naar co-ondernemer. Een toekomst waarbij de focus niet louter op de schadeherstelmarkt is gericht, maar ook op de dienstverlening voor industrie en scheepvaart.

EMM_inzetAls positionering (domein) werd dan ook geclaimd; EMM will drive the market. De dienstverlening van de onderneming werd uitgebreid met talloze activiteiten op het terrein van marketing, product- en dienstontwikkeling, educatie en consultancy. De campagnethematiek werd; ‘together make one’. EMM International was klaar voor de toekomst. Sterker nog; voor dealers/ importeurs is EMM International de toekomst!