bM_header

ByMaarten Floorliving

Van cash & carry naar servicewinkel

Er was een tijd dat de consument een redelijk product wilde tegen een redelijke prijs. Een product zonder franje, service en beleving. In die tijd vond de formule DoeVloer zijn oorsprong. En de groei was er één om trots op te zijn. De organisatie ontwikkelde zich flink binnen enkele jaren. De verwachtingen van de consumenten veranderden rond 2010. Het tijdperk ‘veel voor weinig’ deed zijn intrede; veel advies, veel service en veel beleving, dat alles tegen een lage prijs.

De directie van DoeVloer stelde samen met DailyBrand vast dat de tijd daar was om de formule aan te passen aan het gewijzigd consumentengedrag. De slag werd gemaakt van cash & carry naar servicewinkel. De naam van directeur / eigenaar Maarten Veld werd gebruikt om de toegankelijkheid en het persoonlijk advies te benadrukken. De nieuwe naam; ByMaarten Floorliving. Waar in het verleden de pakken hout en laminaat de winkel vulden, daar treft men nu heel geordend delen van vloeren aan. Niet alleen in hout en laminaat, maar inmiddels ook in pvc. De vloeren zijn aangekleed bM_inzet_v2met stoelen en achterwanden, waardoor de beoogde complete sfeer voor thuis ontstaat. Het winkelpersoneel begrijpt als geen ander hoe men in de belevingswereld van de consument treedt. De winkelinrichting is verrassend, overzichtelijk en ruim opgezet. Aan het ‘kiezen’ gaat nu ‘beleven’ vooraf. En het beleven creëert een voorkeur voor ByMaarten.

De winkel werd uitgebreid met een flinke online shop. Deze shop deelt de waarden van de winkel; toegankelijk, veel beleving, eenvoudig kiezen. Wie werkelijk wil genieten, die kiest zijn vloer bij ByMaarten.