BAS parts

BAS Parts

Internationaal gezien en beleefd worden

BAS Trucks is één van de toonaangevende bedrijven in de wereldwijde in- en verkoop van gebruikte vrachtwagens, trekkers, aanhangwagens en opleggers. BAS Trucks is net als BAS Parts onderdeel van BAS Groep. BAS Parts is een zelfstandig bedrijfsonderdeel dat zich richt op de ontwikkeling, verkoop en distributie van zowel nieuwe als gebruikte onderdelen.

BAS Parts heeft DailyBrand opdracht verstrekt tot het benoemen van een nieuw domein. De markt waarbinnen BAS Parts zich beweegt is grotendeels traditioneel ingericht. Dat had mede als consequentie dat de internationale markt onvoldoende bediend werd via de nieuwe media. En wie al als aanbieder van die media gebruik maakte, die deed dat op het niveau van ‘paard en wagen op de digitale snelweg’. Voor BAS Parts werd bepaald dat zij ‘gemak’ claimt. Het gemak van eenvoudig kiezen, eenvoudig bestellen en eenvoudig (snel en verzekerd) afleveren op iedere plek in de wereld. Het concept heeft mede betekenis gekregen in de pay off ‘to go easy’.

BP_inzetDailyBrand heeft aansluitend een Strategisch Online Marketingplan opgesteld. Dit plan plaatst BAS Parts duidelijk ten opzichte van de andere aanbieders, van wie ook de online inspanningen in beeld zijn gebracht. Inzichtelijk is gemaakt waarin en waarmee de organisatie haar positie ten opzichte van de andere aanbieders ten gunste van zichzelf kan beslechten. Hoe zij nadrukkelijker het oriëntatieproces van de internationale klant doorkruist. En hoe zij de prospect brengt tot de klantpositie. Wie nu op het internet op zoek gaat naar onderdelen, die ziet en ervaart bliksemsnel de voordelen van BAS Parts. That’s easy!