Hebt u al gehoord van De Breinpolitie? Zijn het gepassioneerde dienders die achter bomen staan met hun laserpistool op uw hoofd gericht? Wetshandhavers die u een vragenlijst voorhouden om te ervaren of uw brein wel helemaal goed functioneert? Mannen in het blauw op zoek naar mensen met een opzichtige zenuwtrek? Nee, niets van dit alles. De Breinpolitie is slechts een parodie op het SBS-programma De Smaakpolitie. Maar wel één met een serieuze ondertoon. Want de vertaling van de breinpositie van ondernemingen naar de winkelvloer moet en kan gemiddeld genomen veel beter! De consument vraagt erom, de laagconjunctuur dwingt daar zelfs toe. En met de aankondiging van het CBW/Mitex dat in Nederland binnen acht jaar de helft van de woon- en modewinkels uit het straatbeeld gaat verdwijnen, zijn we toch echt wel allemaal wakker geschud. Toch?!

In het vijf minuten durende filmpje ziet u hoe Rob Reus (nee, niet zijn echte naam) binnenstapt bij interieurwinkel 2bhome (ja, echte naam – zie ook www.2bhome.nl). Rob legt schijnbaar moeiteloos bloot welke verbeterpunten zoal mogelijk zijn om aldaar een voorkeursplek in het hoofd van de bezoeker te creëren. Wordt de voordeur van 2bhome uiteindelijk opgesierd met de felbegeerde Breinpolitiesticker? Zie het zelf! En blijf vanaf nu over uw schouder kijken. De Breinpolitie houdt u voortaan in de gaten!