Neuromarketing uw oplossing voor de toekomst?

Blog_912

Bent u al bekend met neuromarketing; een beoogde reactie van de hersenen op de combinatie van beeld en geluid?! Het verwerken van emoties die worden opgeroepen en het effect hiervan. Een interessant onderwerp dat veel perspectief biedt voor de toekomst.

Het betreft hier een uiterst resultaatgerichte marketingtool. Maar ook één die prijzig is, daar moeten we eerlijk in zijn. Dit komt mede doordat er vele onderzoeken bij verschillende mensen afgenomen dienen te worden alvorens een juiste conclusie kan worden getrokken. Er wordt getest via twee methoden; FMRI en EEG. Het FMRI – Functional Magnetic Resonance Imaging onderzoek neemt de verhoging van activiteit in een gebied van de hersenen waar na het uitvoeren van bepaalde acties. Bijvoorbeeld wanneer je je arm beweegt of knippert met je ogen. Een EEG- onderzoek (Elektro-Encfalografie) test specifieke delen van je hersenen nadat die zijn blootgesteld aan een bepaald geluid of beeld. Dankzij een aantal elektroden, die zijn verbonden tussen het hoofd van de deelnemer en een computer, kan worden vastgesteld welke beelden je het eerste waarneemt, dus het belangrijkst acht. En ook waar de deelnemer zich uiteindelijk op fixeert.

“Products are made in the factory but brands are created in the mind” – Walter Landor, Landor Associates Founder

Met hulp van hersenonderzoek kan een merk de perfecte afstemming creëren tussen vraag en aanbod. Een reclame kan hierdoor zo effectief mogelijk worden ingezet. Op dit moment zijn er slechts enkele grote merken, zoals Heineken en Volkswagen, die van deze mogelijkheden weten te profiteren. Naar verwachting zullen er zich het komend jaar heel wat meer bedrijven gaan verdiepen in de kansen van neuromarketing.

Wacht niet langer en zet neuromarketing ook succesvol in voor uw merk!

Door: Martijn Top

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>