De TV-commercial met deze slogan uit 1983 is verkozen tot de leukste autoreclame aller tijden, tijdens de tentoonstelling ‘Blij dat ik Rij, 125 jaar Autoreclame’ in het Louwman Museum in Den Haag. Deze tentoonstelling is vanwege groot succes verlengd en nog tot en met zondag 29 april te zien. Liefhebbers van auto’s, reclames en autoreclames hebben dus nog wat extra tijd gekregen om deze tentoonstelling te bezoeken…

En dat is mooi, want dat geeft mij (en misschien jou?) de kans om er nog naar toe te gaan. Want wat ik niet wist; het Louwman Museum herbergt de grootste privé collectie auto’s ter wereld. Dit gecombineerd met een overzicht van 125 jaar autoreclame maakt het tot de ideale plek voor mensen wiens hart sneller gaat kloppen van prachtig ontworpen auto’s én inspirerende reclame-uitingen. Reclames uit vervlogen tijden, waarin het meer draaide om beleving. Waar autobouwers een droom verkochten in plaats van een product. In tegenstelling tot veel reclames van nu waar kreten als ‘bijtelling’, ‘nul procent rente’ en ‘veiligheid’ om de meeste aandacht schreeuwen.

Ben jij al bij deze tentoonstelling geweest? Heb je tips wat je absoluut moet zien of wat je over kunt slaan? Vind je dat eigenlijk een andere commercial de titel ‘Leukste autoreclame aller tijden’ had moeten krijgen? Of mis jij ook passie in sommige huidige autoreclames? We nodigen je van harte uit om je reactie met ons te delen…

www.blijdatikrij125.nl