Het World Economic Forum heeft onlangs een onderzoek gedaan onder Nederlandse ondernemers. Volgens de uitkomsten van dit onderzoek hebben Nederlandse ondernemers weinig ambitie. Ze participeren volgens hetzelfde onderzoek overigens wel in innovatie. Herkenbaar? Hoe innovatief onderneemt u?

Veruit de meeste ondernemers zijn zich heel bewust dat de realisatie van een succesvol product of dienst in samenspraak gaat met een goede marketingstrategie. Maar hoe realiseer je dat nou het beste? Even een aantal zaken die hierbij betekenisvol kunnen zijn…

Tegenwoordig beschikken we over de ultieme tools om de doelgroep en haar interesses haarfijn in beeld te krijgen. We weten waar ze zich mee bezighouden en wat hen interesseert. Mede dankzij social media als Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube is het mogelijk om uw doelgroep overal en altijd te bereiken. Een goede cross-channel strategie toepassen op uw dienst of product is een must! Per slot van rekening is de customer in control! Medio 2015 is het uiterst belangrijk dat uw klant de mogelijkheid heeft om per keer te kunnen kiezen tussen het doen van online en offline aankopen.

E-mailmarketing blijft een heel grote rol spelen. Door velen wordt e-mailmarketing overigens ten onrechte bestempeld als ‘achterhaald’. In veel gevallen blijkt e-mailmarketing volgens de statistieken het meest succesvolle promotiemedium. Wat echter wel dient te worden verbeterd, is dat de mailing persoonlijker moet. Vragen en klachten dienen daarnaast snel en persoonlijk te worden beantwoord. En dan is er nog de zogenaamde human advertising. In een eerdere blog heb ik het al gehad over ‘maak van je klant een merkambassadeur’. Dit is een betekenisvolle slag die wellicht ook uw organisatie nog kan maken om een koppositie te bereiken en te behouden.

Innoveer, verbeter én… doe het met ambitie. Ga er echt voor! Realiseer een onbetwiste nummer één positie binnen uw sector. DailyBrand helpt u daar graag bij. Ook al met ambitie!