Hoe storytelling het nieuwe Nederlandse meubelmerk Tablooo draagt!

In deze blog nemen we u graag mee in de ontwikkeling van een actueel opgeleverde case. Het nieuwe tafelmerk Tablooo, dat zich dankzij een sterk positioneringsfundament én storytelling flink onderscheidt. Een ijzersterk merk in aantocht, waarbij we u graag vertellen over de genomen essentiële stappen in de aanvangsfase.

Onze opdrachtgever is actief in de woonretailmarkt. Een markt waarin uitzonderlijk veel soortgelijke producten worden aangeboden, die in functionele zin nagenoeg niet onderscheidend zijn. Een boeiende uitdaging dus, om juist daar een unieke meerwaarde te kunnen leveren.

Na onderzoek werd al snel duidelijk dat met name tafels de basis vormen van het interieur. En, niet onbelangrijk; de consument weet wel meubelmerken te noemen, maar bijna geen enkel tafelmerk. De hedendaagse consument weet bovendien helder te verwoorden wat haar voorkeur heeft; betaalbaar beginnend design. Verdieping leert dat Nederlands design het beste aanvoelt; eerlijk, functioneel, met respect voor het materiaal, en doorgaans met een originele inslag. De contouren voor de positionering waren met deze vaststellingen scherp gesteld.

Vier Nederlandse designstudio’s werden gevraagd om de eerste tafels te ontwerpen. Mieke Meijer, Daphna Laurens, Rene Siebum en Klaas Kuiken gingen vol aan de slag. Allen hebben zich al eerder ruimschoots bewezen in meerdere sectoren en staan voor echte vernieuwing. Het resultaat; tafels zoals deze er nog niet waren. Stuk voor stuk tafels met een verhaal. En…. vooral tafels die degenen die aangeschoven zijn uitnodigen tot nieuwe verhalen. Daarmee vormt iedere tafel niet alleen de basis van het interieur, maar ook van een goed gesprek, van het leukste moment van de dag, en ga zo maar door. De merknaam werd Tablooo. Een knipoog naar het woord ‘table’, en een naam met ’n heel positieve en energieke klank. Dankzij een lean productieproces (made in Holland) zijn de designtafels toch heel betaalbaar gebleven, en daarmee bereikbaar geworden voor een heel grote groep.

Tablooo is inmiddels aangevangen met het informeren van woonretailers over dit nieuwe concept. Het kan niet anders zijn dan dat vernieuwende ondernemers de kansen van het merk direct doorzien en deze unieke collectie vlot opnemen in hun assortiment. Tablooo is helemaal van deze tijd. Consumenten wachten erop. Het feest kan beginnen!

Bent u ook op zoek naar een onderscheidend concept binnen een markt die overvoerd lijkt? Wij doen graag met u mee. Maak snel een vrijblijvende afspraak!

Door: Martijn Top

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *