Goede voornemens?

De feestmaand december is weer achter de rug en het nieuwe jaar is inmiddels van start gegaan. Velen zullen deze nieuwe start aangrijpen om te beginnen met hun goede voornemens. Ook voor bedrijven is het een mooi moment om eens stil te staan bij waar ze (voor) staan en waar ze naartoe willen gaan. Om u te inspireren hebben we een paar goede voornemens op een rijtje gezet;

– Gaat u zich positioneren? Bepaal op welk niveau u wilt insteken, en welke doelstelling u voor ogen heeft.
– Wilt u zich bedrijfsmatig bezig houden met social media? Steek dan niet alleen uw energie in het zenden, maar evenzoveel in het ontvangen. Beantwoord vragen gericht en ga de dialoog aan met de personen in uw sociale netwerk. Durf fouten te maken maar wees authentiek. De moderne consument waardeert dit.
– Uw visuele identiteit op orde? Voer uw bedrijfswaarden ook door tot in de puntjes. Een warme ontvangst, nette presentatie, goede koffie… ze hebben absolute meerwaarde.
– Denk niet vanuit wat u als bedrijf te bieden heeft, maar waar uw klant behoefte aan heeft en speel hier op in.
– Met zo’n 7.000 reclameprikkels per dag wordt het steeds lastiger om uw doelgroep te bereiken. Denk eens aan alternatieve manieren om de aandacht te krijgen en de ontvanger hierin mee te nemen. Activeer, prikkel en verras!
– Voldoe niet simpelweg aan de verwachtingen van de ontvanger. Wees onderscheidend, geloofwaardig en relevant. Dit zijn de grondbeginselen van positioneren volgens DailyBrand.

Tot slot wensen wij u uiteraard een prachtig nieuw jaar toe, vol persoonlijk en bedrijfsmatig voorspoed!

Door: Sander Dirks

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *