Bent u al een actieve online shopper? We zien tegenwoordig steeds vaker dat mensen zich online oriënteren op het gebied van nieuwe aankopen. Maar hoe komen zij nou uiteindelijk tot die aankoopbeslissing?

Tegenwoordig is vrijwel iedere website voorzien van ‘cookies’. Deze cookies analyseren je oriëntatieproces. Iedere keer dat je een keuze maakt, dan wordt dit opgeslagen. De eerstvolgende keer dat je dan diezelfde site bezoekt, of een site die dezelfde cookies herkent, krijg je advertenties te zien van die eerder aangeklikte producten of diensten. Dit noemen we re(repeat)-marketing. Het is de bedoeling dat de producten voldoende vaak in beeld komen opdat je uiteindelijk voldoende bent overtuigd (voldoende geprikkeld) om tot aankoop over te gaan. Het proces eindigt pas dan.

Of toch niet? Dat is slechts het begin! De volgende stap is namelijk het realiseren van gepersonaliseerde extra sales. Dit kan bijvoorbeeld door een categorie ‘aanraders voor jou’ toe te voegen. Zo kun je de consument op persoonlijke wijze bekend en enthousiast maken voor andere producten binnen het assortiment.

Inmiddels is het alom bekend dat webshops die het traditionele ‘bij besteding van meer dan € _.- geen verzendkosten’ als usp uitdragen achter de feiten aanlopen. Dit is namelijk een must en geen voordeelactie meer, laat staan een echte usp. En laat dit nou net een contest zijn; blijven vernieuwen, promoten en targetten. Re-marketing is echter slechts succesvol bij hen die het in de basis op orde hebben. Voor re-marketing is namelijk een voldoende groot klantenbestand nodig en daarvoor is doorgaans een unieke breinpositie noodzakelijk. Een merk dat met kop en schouders boven andere aanbieders uitsteekt. Een merk ook dat bezit over voldoende toegevoegde waarde. En een merk dat verbindt door emotie en beleving.

Meer weten over dit onderwerp? Neemt u gerust eens contact met ons op via 073 6101044.