Er zijn bedrijven die hun marketingactiviteiten zelf verzorgen. Dit geldt vooral voor kleinere en beginnende bedrijven die gewend zijn alles zelf voor elkaar te brengen. Te vaak pakt het niet uit zoals oorspronkelijk verwacht. Hieronder treft u drie redenen aan waarom de inzet van een externe partij echt meer voordeel brengt.

1. Ineffectieve leads

Een lead is een snelle weg naar extra resultaat. Een juiste lead zal zorgen voor een nieuw contact of een nieuwe verkoop, maar dan moet het wel goed worden aangepakt! Ongeschikte marketingactiviteiten leiden naar ineffectieve leads, en dus ook naar verspilde tijd en energie. Daar wordt niemand blij van. Deze tijd en energie had bovendien veel beter op een ander gebied binnen de organisatie besteed kunnen worden.

2. Het schiet er gewoon steeds bij in

Iedereen heeft volop taken en verantwoordelijkheden en is daardoor vaak ontzettend druk. Het is dan een feit dat bepaalde zaken worden doorgeschoven en er uiteindelijk zelfs helemaal niet meer van komen. Marketing vergt een serieuze tijdinspanning en komt daardoor al snel onderaan het lijstje te staan. Ten onrechte, want marketing bepaalt maar al te vaak het verschil tussen succes of geen succes.

3. Weinig ervaring

Als marketing niet tot uw vakgebied behoort, is het natuurlijk niet zo raar dat u hier weinig of geen ervaring mee hebt. Daarnaast vindt ook niet iedereen de marketing even leuk. In beide gevallen zal dit direct opvallen door de kwaliteit van de marketingactiviteiten. Niemand zal bijvoorbeeld geïnspireerd raken door afgeraffelde social media berichten of ongeïnteresseerde mails en blogs, terwijl dat nou juist wel de intentie ervan is!

Herkent u uw aanpak in een of meerdere van de bovengenoemde punten? Beseft u dat u misschien wel wat hulp kunt gebruiken? Bel dan met 073 6101044 en laat ons u helpen bij de succesvolle inzet van uw marketingactiviteiten.