Als we tegenwoordig op sociale media als Facebook en Twitter kijken, dan komen we al snel een hoop bekenden tegen. En dan heb ik het hier niet over vrienden, kennissen of familie. Nee, ik heb het over bedrijven en overheidsinstellingen. Uw plaatselijke plantsoenendienst lijkt tegenwoordig al bijna drukker met ‘social’ dan met het verzorgen van de gemeenteperkjes. Maar wat is nu de gepaste social media strategie voor uw branche?

Alle branches zijn verschillend en dat vraagt om een unieke aanpak. De online aanwezigheid van uw bedrijf of instantie kan het beste worden afgestemd op uw merkimago. Echter kan het merkimago ook positief worden veranderd door het plaatsen van uitdagende en afwijkende content. Toch is het niet raadzaam om zomaar blindelings wat te proberen. Deelname op social media kan namelijk (als het niet goed wordt uitgevoerd) ook grote schade aanrichten aan uw merk of dergelijke.

Een bedrijf zoals ‘Ronnie’s feestartikelen’ heeft bij de klanten een imago van gekkigheid en grappenmakerij. De content die zij op social media plaatst zou dan ook niet bepaald geschikt zijn voor overheidsinstanties of andere bedrijven. Het is dan ook zeer belangrijk dat, voordat u social media als promotiemiddel inzet, u eerst een goede doelgroeporiëntatie laat uitvoeren. Alleen dan is het mogelijk om daadwerkelijk efficient met social media aan de slag te gaan.

Enkele jaren geleden behoorde deelname op social media slechts nog tot een mogelijkheid, tegenwoordig is het een niet te missen kans. Laat u dit promotiekanaal schieten? Dan doet uw concurrentie hier ongetwijfeld haar voordeel mee. DailyBrand helpt graag om ook uw merk (t)rotsvast gezien en gewaardeerd te laten worden op social media. En bekijkt samen met u welke kanalen het beste passen bij uw bedrijf en uw doel- of volggroep. Neem gerust eens contact op voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden. Vinden we leuk!