Infographics. Vroeger vaak plaatjes waarin data werd neergezet in fantasieloze tabellen, diagrammen en grafieken met vaak schreeuwerige RGB-kleuren. Veelal gegenereerd uit Microsoft Office programma’s en niet bepaald voorzien van enige esthetische waarde. De tijden zijn veranderd! Tegenwoordig worden infographics (informatieve illustraties) steeds meer gezien als een onderdeel van de visuele identiteit. En moeten ook deze voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden. Zoals het kleurgebruik, de lettertypes en de beeldtaal die past bij het merk. Vastgelegde patronen ‘waarop het nou eenmaal wordt gedaan’ in elementen zoals legenda’s worden opnieuw onder de loep genomen en ontwerpers zoeken nieuwe, speelse manieren om data te visualiseren. Op een intuïtieve manier, zodat de gebruiker de informatie duidelijk kan aflezen. En als het onderwerp het toelaat, met een nodige dosis humor. Een paar voorbeelden van aansprekende infographics vind je hier en hier.

Benieuwd hoe DailyBrand uw data kan vertalen naar een aansprekende infographic die past bij uw onderneming? Neem contact met ons op!