''

DailyBlog

De marketeer bestaat nog wél

Het wordt tegenwoordig vaak in een adem genoemd: marketing en online content marketing. De marketeer van de toekomst beweegt steeds meer naar de digitale wereld, weet sociale media doeltreffend in te zetten en wordt geacht goede (online) content te produceren. Heel belangrijk, maar de klassieke marketeer mag niet vergeten worden. Marketing. Het woord zegt het […]

Lees verder >

Hoe storytelling het nieuwe Nederlandse meubelmerk Tablooo draagt!

In deze blog nemen we u graag mee in de ontwikkeling van een actueel opgeleverde case. Het nieuwe tafelmerk Tablooo, dat zich dankzij een sterk positioneringsfundament én storytelling flink onderscheidt. Een ijzersterk merk in aantocht, waarbij we u graag vertellen over de genomen essentiële stappen in de aanvangsfase. Onze opdrachtgever is actief in de woonretailmarkt. […]

Lees verder >

‘Nostalgie’ is heel effectief!

Vaak wordt er met een roze bril teruggekeken naar het verleden. Zogenaamd was toen alles beter. Hierbij staan merken van toen centraal. Ze roepen bepaalde herinneringen en gevoelens op uit eenvoudigere tijden. Een aantal van die oude merken zien we vandaag de dag steeds meer terug. Het is je bijvoorbeeld vast niet ontgaan dat Croky […]

Lees verder >

Niet zomaar een recordopbrengst gehaald bij SamenLoop voor Hoop Heesch

Kent u het concept van het KWF; SamenLoop voor Hoop? Afgelopen weekend vond het evenement plaats in Heesch (NBr.). Het werd in alle opzichten een succes. Kwalitatief, en ook als we kijken naar de opbrengst voor kankeronderzoek. Nooit eerder werden er zoveel financiële middelen bijeengebracht tijdens een SamenLoop. En er zijn er nogal wat geweest. […]

Lees verder >

Kleur doet veel meer dan je denkt!

Wist je dat je onbewust flink beïnvloed wordt door de kleuren om je heen? Niet alleen hebben we allemaal een persoonlijke voorkeur in kleuren, ook je humeur, houding, productiviteit en zelfs je spijsvertering kunnen worden beïnvloed worden door een kleur. Kleuren spelen een grote rol in het gevoel dat we ergens bij krijgen. Deze kleurassociaties […]

Lees verder >

Hoe informeel mag u zijn?

Tegenwoordig is door u op tal van manieren contact te onderhouden met uw opdrachtgever. Telefonisch, per  e-mail, op social media of via een persoonlijk bezoekje. Vaak hebben meerdere mensen binnen een organisatie contact met dezelfde klant. U kunt iedere medewerker zien als een visitekaartje van de organisatie of het merk. En hoe diegene omgaat met […]

Lees verder >

De grenzen van Marketing bereikt

Een weekendje Londen schudt me behoorlijk wakker. Het is alsof je door één grote gift shop wordt geleid. Een wereld van overdaad dringt zich op. Marketeers maken er overuren. Je ziet het, waar je ook maar kijkt. Bij Kiko meisjes van elf a twaalf jaar tijdens een kinderfeestje; gezichtjes vol make-up alsof ze dadelijk worden […]

Lees verder >

Schrijven voor social media? Let echt hierop!

Social media kunnen heel belangrijke kanalen vormen voor online bereik. Het is dan ook logisch dat je hierop belangrijke en/ of inspirerende informatie wil delen. Een tijdje nadat je je bericht gepost hebt, check je enthousiast het bereik van je bericht en zie je dat het geen of slechts enkele likes heeft gekregen. Je bent […]

Lees verder >

Zes breinrecepten voor een heldere geest!

De laatste paar weken zijn we bij DailyBrand druk met sporten bezig geweest, tenminste… met de voorbereidingen om op 1 mei aanstaande een nieuw mooi sportmerk te lanceren! Gaandeweg werd ons duidelijk dat er heel wat verbanden bestaan tussen sport en ons werk. Eén daarvan is dat wij als breinpositioneerders hechten aan een frisse geest. […]

Lees verder >

Volg het recept van Rituals en word ook een snelle stijger!

U heeft het de afgelopen maand wellicht meegekregen; franchiseformule Rituals is het snelst groeiende bedrijf van Nederland. De formule heeft in de periode van 2012 tot en met 2016 zo’n 1.097 nieuwe banen gecreëerd. Hoe komt dat nu? Wat valt er van hen te leren? Wat is hun recept voor een succesvolle exploitatie? Het luxe Home en […]

Lees verder >

Staat uw succes al op film?

Online-videomarketing. Onbewust wordt u er steeds vaker mee geconfronteerd. Marketeers zijn doorlopend op zoek naar een ludieke en amuserende wijze om prospects te benaderen. Tegenwoordig is hier relatief eenvoudig en betaalbaar betekenis aan te geven. De meer conventionele wijze van online adverteren, met onder andere banners, raakt al behoorlijk uit de gratie. De online videocampagnes […]

Lees verder >

Drie redenen waarom externe marketingkennis veel beter werkt.

Er zijn bedrijven die hun marketingactiviteiten zelf verzorgen. Dit geldt vooral voor kleinere en beginnende bedrijven die gewend zijn alles zelf voor elkaar te brengen. Te vaak pakt het niet uit zoals oorspronkelijk verwacht. Hieronder treft u drie redenen aan waarom de inzet van een externe partij echt meer voordeel brengt. 1. Ineffectieve leads Een […]

Lees verder >

Een nieuw jaar, nieuwe kansen!

Nog net voordat we massaal gezamenlijk het nieuwe jaar inluiden, kijken wij graag met u terug op 2016. Dit was zonder twijfel weer een bewogen jaar. Waar de economie enigszins aantrekt, zien we dat de competitie binnen vele markten verder verlevendigd is. Door toegenomen prijstransparantie, verdergaande digitalisering en de wens om volumes te maken moest […]

Lees verder >

Drie marketingtrends voor 2017!

Het is alweer december: dé maand waarin sfeer en bij elkaar komen centraal staan. De laatste deadlines en campagnes worden afgerond, de balans van het afgelopen jaar wordt opgemaakt en we bereiden ons voor op de feestdagen. Het is ook de tijd om na te denken over nieuwe mogelijkheden en kansen. Ter inspiratie: hier zijn […]

Lees verder >

Pas als u het in hun hoofd krijgt, krijgt het waarde!

Kent u de term the value proposition? Het betreft de waarde die u uw klant belooft indien deze voor uw product of dienst kiest. Het is een claim die u onderscheidt van anderen. Je kunt nu eenmaal het verschil niet uitmaken als je hetzelfde doet! Bij relevante verschillen gaat het tegenwoordig bijna altijd om gecreëerde […]

Lees verder >