''

DailyBlog

Waarom e-mailmarketing werkt!

E-mailmarketing is mega effectief als het gaat over het direct bereiken van (potentiële) klanten. Het valt daarom ook onder de direct marketing. Het woord zegt het eigenlijk al: er is een directe mogelijkheid om contact te maken met jouw doelgroep. Hieronder tref je 4 belangrijke wetenswaardigheden over e-mailmarketing aan. Ervaar waarom elke ondernemer een e-mailnieuwsbrief […]

Lees verder >

Nieuwe tijden? Leer van de elektronicasector!

Wensen van eindgebruikers veranderen massaal en in rap tempo. Daar kunnen we heel blij mee zijn. Er ontstaan namelijk veel nieuwe kansen. Hoe speelt u in op deze ontwikkeling en wat zijn uw kansen voor de toekomst? Tegenwoordig zijn consumenten een stuk bewuster actief dan vroeger. Dat geldt ook bij de aanschaf van producten. Zo […]

Lees verder >

ROI op korte termijn; essentieel of zinloos?

De term ROI kent u beslist; ‘return on investment’. Bij talloze beslissingen stelt u zich de vraag; wat krijg ik terug zodra ik ergens in investeer? Waarschijnlijk is het ook één van de meest gestelde vragen op het gebied van nieuwe (online) media. Zonder twijfel is het een belangrijke vraag, maar is het raadzaam om […]

Lees verder >

Ook een negatieve review is een kans!

Klachten op sociale media kunnen funest zijn voor bedrijven. De oplossing? Geef een positieve draai aan reputatiemanagement, waarbij negatieve reviews juist zorgen voor merkversterking. Hoe doe je dat? Een gebruiksaanwijzing.  Wie kent het Buckler-effect niet? Het heeft in ieder geval niets te maken met de herinnering aan hun heerlijke alcoholvrije pilsjes, maar met de ondergang […]

Lees verder >

De marketeer bestaat nog wél

Het wordt tegenwoordig vaak in een adem genoemd: marketing en online content marketing. De marketeer van de toekomst beweegt steeds meer naar de digitale wereld, weet sociale media doeltreffend in te zetten en wordt geacht goede (online) content te produceren. Heel belangrijk, maar de klassieke marketeer mag niet vergeten worden. Marketing. Het woord zegt het […]

Lees verder >

Hoe storytelling het nieuwe Nederlandse meubelmerk Tablooo draagt!

In deze blog nemen we u graag mee in de ontwikkeling van een actueel opgeleverde case. Het nieuwe tafelmerk Tablooo, dat zich dankzij een sterk positioneringsfundament én storytelling flink onderscheidt. Een ijzersterk merk in aantocht, waarbij we u graag vertellen over de genomen essentiële stappen in de aanvangsfase. Onze opdrachtgever is actief in de woonretailmarkt. […]

Lees verder >

‘Nostalgie’ is heel effectief!

Vaak wordt er met een roze bril teruggekeken naar het verleden. Zogenaamd was toen alles beter. Hierbij staan merken van toen centraal. Ze roepen bepaalde herinneringen en gevoelens op uit eenvoudigere tijden. Een aantal van die oude merken zien we vandaag de dag steeds meer terug. Het is je bijvoorbeeld vast niet ontgaan dat Croky […]

Lees verder >

Niet zomaar een recordopbrengst gehaald bij SamenLoop voor Hoop Heesch

Kent u het concept van het KWF; SamenLoop voor Hoop? Afgelopen weekend vond het evenement plaats in Heesch (NBr.). Het werd in alle opzichten een succes. Kwalitatief, en ook als we kijken naar de opbrengst voor kankeronderzoek. Nooit eerder werden er zoveel financiële middelen bijeengebracht tijdens een SamenLoop. En er zijn er nogal wat geweest. […]

Lees verder >

Kleur doet veel meer dan je denkt!

Wist je dat je onbewust flink beïnvloed wordt door de kleuren om je heen? Niet alleen hebben we allemaal een persoonlijke voorkeur in kleuren, ook je humeur, houding, productiviteit en zelfs je spijsvertering kunnen worden beïnvloed worden door een kleur. Kleuren spelen een grote rol in het gevoel dat we ergens bij krijgen. Deze kleurassociaties […]

Lees verder >

Hoe informeel mag u zijn?

Tegenwoordig is door u op tal van manieren contact te onderhouden met uw opdrachtgever. Telefonisch, per  e-mail, op social media of via een persoonlijk bezoekje. Vaak hebben meerdere mensen binnen een organisatie contact met dezelfde klant. U kunt iedere medewerker zien als een visitekaartje van de organisatie of het merk. En hoe diegene omgaat met […]

Lees verder >

De grenzen van Marketing bereikt

Een weekendje Londen schudt me behoorlijk wakker. Het is alsof je door één grote gift shop wordt geleid. Een wereld van overdaad dringt zich op. Marketeers maken er overuren. Je ziet het, waar je ook maar kijkt. Bij Kiko meisjes van elf a twaalf jaar tijdens een kinderfeestje; gezichtjes vol make-up alsof ze dadelijk worden […]

Lees verder >

Schrijven voor social media? Let echt hierop!

Social media kunnen heel belangrijke kanalen vormen voor online bereik. Het is dan ook logisch dat je hierop belangrijke en/ of inspirerende informatie wil delen. Een tijdje nadat je je bericht gepost hebt, check je enthousiast het bereik van je bericht en zie je dat het geen of slechts enkele likes heeft gekregen. Je bent […]

Lees verder >

Zes breinrecepten voor een heldere geest!

De laatste paar weken zijn we bij DailyBrand druk met sporten bezig geweest, tenminste… met de voorbereidingen om op 1 mei aanstaande een nieuw mooi sportmerk te lanceren! Gaandeweg werd ons duidelijk dat er heel wat verbanden bestaan tussen sport en ons werk. Eén daarvan is dat wij als breinpositioneerders hechten aan een frisse geest. […]

Lees verder >

Volg het recept van Rituals en word ook een snelle stijger!

U heeft het de afgelopen maand wellicht meegekregen; franchiseformule Rituals is het snelst groeiende bedrijf van Nederland. De formule heeft in de periode van 2012 tot en met 2016 zo’n 1.097 nieuwe banen gecreëerd. Hoe komt dat nu? Wat valt er van hen te leren? Wat is hun recept voor een succesvolle exploitatie? Het luxe Home en […]

Lees verder >