Communiceren, iedereen doet het. ’s Ochtends als je wakker wordt bekijk je waarschijnlijk eerst of je een whatsapp berichtje hebt ontvangen. Tijdens het ontbijt check je of er nog iets in de wereld gebeurd is via de NOS app. En als je tijd over hebt kijk je nog even op Facebook, onderweg naar kantoor zie je overal reclames om je heen en je luncht met Twitter. Ook als je iemand op straat heel hard hoort lachen of als je in de trein iemand ziet gapen; het behoort allemaal tot communicatie. Communiceren betekent simpelweg het overbrengen van een boodschap. Daarbij is het belangrijk om zo goed mogelijk aan te voelen wat mensen verwachten. Maar ook hoe ze denken en praten en vooral hoe ze aangesproken willen worden. Communicatie gaat dag en nacht door en het leukste daaraan; het is er altijd!

Een andere boeiende kant van communicatie is dat het ook fout kan gaan. En dat gebeurt vaak. Kijk bijvoorbeeld naar de discussies die op social media ontstaan, foutjes die worden gemaakt tijdens een live uitzending op de televisie of een bedrijf dat moeite heeft met overbrengen van de juiste boodschap. Het leuke hieraan is dat er altijd mensen nodig zijn om fouten te zien, op te lossen of nog beter; te voorkomen. Fout is in dit geval niet per se fout, want het betekent juist dat er bepaalde punten verbeterd kunnen worden. En waar ruimte voor verbetering is blijven nieuwe uitdagingen ontstaan!

Daarnaast zijn er altijd nieuwe ontwikkelingen. Je moet op de hoogte zijn van de nieuwste mogelijkheden, de diverse communicatie-instrumenten weten te onderscheiden en geïnteresseerd zijn in wat mensen op dit moment bezighoudt. Communicatie zit in alles wat we doen en het gaat voortdurend door. Met andere woorden: het verveelt nooit!

DailyBrand informeert u graag over de merkbeleving die wordt gecreëerd door een aansprekende en sterke boodschap. Neem gerust contact met ons op via info@dailybrand.nl .