Bent u al een moderne troubadour?

Laat mij u even mee terug in de tijd nemen, de tijd van de middeleeuwen. De tijd waarin troubadours met hun imposante verhalen stad en land afgingen. Verhalen waarvoor mensen in groten getale samenkwamen. Verhalen waarin het verleden, het moment en zelfs al de toekomst werden beschreven. Deze verhalen gingen vaak over mensen en gebeurtenissen. De troubadour was een graag geziene gast, die kon rekenen op financiële bijdragen van zijn toehoorders.

Inmiddels leven wij weer in een tijd van storytelling. Tegenwoordig is nagenoeg iedereen bezig met de creatie van een sterke persoonlijke identiteit. Men wil daarbij geprikkeld worden door bedrijven en merken. De consument van nu is op zoek naar zelf(h)erkenning. Succesverhalen over bedrijven waar de zon altijd schijnt, zijn al lang achterhaald. Dit wordt door de consument niet langer als realistisch en relevant ervaren, omdat het echte verhaal erachter ontbreekt.

Ons brein is continu bezig met het verzamelen van feiten en informatie. Dit halen we uit verhalen en zetten we vervolgens om in emotie. Het is namelijk ons ‘gevoel’ (de emotiebeleving) die aan de basis van onze keuzes staat. Emotie wordt gevormd door de waarneming van zowel positieve als negatieve effecten. Het is dus van cruciaal belang dat een verhaal niet slechts één kant belicht, dus realistisch is.

Wat vertelt de moderne troubadour over uw bedrijf of merk? Wie vertelt uw verhaal en creëert contentwaarde? DailyBrand informeert u graag over ‘storytelling’ en de merkbeleving die wordt gecreëerd door een aansprekend verhaal. Hebben wij uw interesse geprikkeld? Neem dan gerust contact op via info@dailybrand.nl!

Door: Martijn Top

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *