Beleef, voel en wees het verhaal achter uw merk. Positioneren anno 2016; van cruciaal belang voor uw bedrijf en merk(en). Hoe zorgt u dat uw positionering daadwerkelijk het beoogde effect sorteert? Wij leggen het graag kort uit!

Bij de oplevering van een positioneringsplan wordt de verdere uitvoer nogal eens als bijzaak ervaren. Het plan geeft de focus aan, er is interne duidelijkheid en men kan weer verder, denkt men vaak. Maar het duiden van het positioneringsfundament is echt pas het begin! Het geformuleerde verhaal achter het merk is namelijk nog helemaal geen garantie voor succes. Het circus komt niet vanzelf in werking. De manier waarop het verhaal tot uiting komt, is daarentegen wel allesbepalend. Waar begint het? In negen van de tien bedrijven vangt het aan bij het personeel. Zij vormen immers de echte, authentieke merkambassadeurs van uw onderneming.

Het gehele bedrijf en de bedrijfsvoering dient afgestemd te worden op de (nieuwe) positionering. Eenieder dient het te voelen, te beleven, te doorleven. Alleen zo valt maximaal effect te bereiken. Klopt dat allemaal, is het goed ingedaald, dan pas kan de klant meegenomen worden op een customer journey. Een journey vol emotie. Deze emotie bindt hen aan het merk. Belangrijke aandachtspunten dus binnen dit proces:

Persoonlijk contact

Product optimalisatie (innovatie)

Emotie verbinden aan merk en mens

Niet ‘wat’ maar ‘waarom’

Unieke / onderscheidende factor benadrukken

Uw positionering zal dan beslist haar vruchten afwerpen. De klant gaat zich met het merk associëren. Voelt en beleeft het merk op een totaal andere manier, en vervolgens kan de klantrelatie geoptimaliseerd worden.

Laat u inspireren en neem gerust eens contact op, vinden we leuk!