Ongeacht uw product of dienst, uw succes wordt gemaakt door mensen. Niet langer kan het verschil worden gemaakt op basis van producteigenschappen. Deze zijn simpelweg niet langer uniek genoeg. Bovendien worden deze eenvoudig gekopieerd. Uw product heeft onvoldoende onderscheidend vermogen om langdurig succesvol te blijven. Daarom wordt uw succes bepaald door uw mensen en de manier waarop deze zich emotioneel weten te verbinden met uw opdrachtgevers. Human2Human, oftewel H2H.

Meer en meer wordt duidelijk dat bedrijven niet aan bedrijven zijn gekoppeld, maar personen aan personen. Als uw accountmanager het schip verlaat, volgen veel opdrachtgevers zijn/haar pad. Aan de ene kant noodzaakt dit tot goed werkgeverschap, waardoor uw accountmanagers willen blijven. En aan de andere kant noodzaakt dat u om mensen met vooral mensenkennis in dienst te nemen.

Maar wat is mensenkennis en hoe verwerf je die? De site www.carrieretijger.nl zegt hierover:

Mensenkennis begint met je open te stellen voor het gedrag en de motivatie van andere mensen. Je leert mensen begrijpen als je je regelmatig afvraagt: waarom doet diegene dit? Wat zou er in hem of haar omgaan? Neem jezelf daarbij niet als uitgangspunt, maar bedenk dat andere mensen heel andere redenen, drijfveren en gedachten kunnen hebben om iets te doen of te laten.

Je kunt de volgende dingen doen om je mensenkennis te vergroten: Observeren. Vragen stellen. Luisteren. Je inleven. Reflecteren. Persoonlijkheidsmodellen bestuderen.

Mensen die deze eigenschappen bezitten zijn in staat om verbinding te leggen. Het is aan u en uw bedrijf om deze verbinding eveneens emotioneel te laden. Welke onderscheidende, geloofwaardige en relevante waarden brengt u in om werknemers én opdrachtgevers duurzaam aan u en aan elkaar te binden? Graag informeer ik u persoonlijk over de manier waarop wij deze waarden boven tafel krijgen. Samen gaan we op weg naar succes!